مراسم گرامیداشت بیستمین سال تأسیس انجمن روابط‌عمومی ایران برگزار می شود


مراسم گرامیداشت بیستمین سال تأسیس انجمن روابط‌عمومی ایران، به عنوان قدیمی‌ترین سازمان مردم نهاد روابط عمومی کشوربا مشارکت و همراهی خانه هنرمندان، برگزار می شود.

مهندس خسرو رفیعی، نایب رئیس انجمن روابط‌عمومی ایران با اعلام این مطلب گفت: این مراسم با حضور اعضای سابق و فعلی انجمن، جمعی از اساتید، مدیران، کارشناسان و دانشجویان روابط عمومی، از ساعت 15:30 روز چهارشنبه 6 مهرماه در محل خانه هنرمندان، برگزار می‌شود.

وی گفت: در این مراسم علاوه بر تجلیل از 5 نفر از اساتید صاحب‌نام، از بازماندگان اعضای درگذشته انجمن تقدیر خواهد شد.

رفیعی در مورد تاریخچه فعالیت‌های انجمن روابط‌عمومی ایران گفت: تأسیس و فعالیت انجمن روابط‌عمومی ایران دو مقطع تاریخی قبل و پس از انقلاب اسلامی را تجربه کرده است.

وی با اشاره به اینکه درسال 1346 جمعی از بزرگان، برای برقراري ارتباط با انجمن بين المللي روابط عمومي و معرفی و ترویج توانمندی‌های روابط عمومي به تاسيس انجمن روابط عمومي ايران همت گماردند گفت: فعالیت‌های این انجمن به دلیل عدم توفیق در پیشبرد برنامه‌ها و اهداف مورد نظر مؤسسین خود به فراموشی سپرده شد.

نایب رئیس انجمن روابط عمومی ایران ادامه داد: درسال 1363 با حضور زنده ياد مرحوم دكتر نطقي و تني چند از شاگردان وي موضوع تشكيل انجمن روابط عمومي ايران مطرح و مقررشد با مطالعه و بررسی روند فعاليتهاي انجمن روابط عمومي ايران در قبل از انقلاب، زمینه‌های فعالیت مجدد آن بررسی شود که به علت نامساعد بودن اوضاع داخلي وجنگ تحميلي زمينه لازم براي طي مراحل قانوني تشكيل انجمن فراهم نشد لیکن با تلاش و همت زنده يــــاد مرحوم محمد ملازم مدیر کل دفتر تبلیغات دولت و جمعی از پیشکسوتان و مدیران کل روابط عمومی های کشور اولين مجمع انجمن روابط عمومی ایران در خرداد 1370 برگزار شد و اینک با گذشت بیست سال، مراسم گرامیداشت آن برگزار خواهد شد.

رفیعی افزود: تشکیل انجمن یکی از آرزوهای دست اندرکاران روابط عمومی بود تا بتوانند از این طریق آنچه را که در این حوزه نیاز است مورد بررسی و مطالعه قراردهند. در واقع خواست فعالان این حوزه آنست که انجمن، رابطی باشد بین بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و بتواند رابطه دانشگاه ها را با حوزه های مختلف برقرار کرده و کارشناسان و متخصصان روابط عمومی از پتانسیلی برخورد شدند تا بتوانند حقوق صنفی خود را مطرح کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا